- Informacje o ochronie danych osobowych związane z wnioskiem
Kto jest administratorem Twoich danych
Twoim danymi administrują:
- Credit Agricole Bank Polska S.A. (Bank, my) z siedzibą we Wrocławiu (54-202), ul. Legnicka 48 bud. C-D,
- Biuro Informacji Kredytowej S.A. (BIK) z siedzibą w Warszawie (02-679), ul. Jacka Modzelewskiego 77a,
BIK administruje Twoimi danymi osobowymi, jeśli przekażemy mu je zgodnie z przepisami prawa (podstawa prawna art. 105–106a Prawa bankowego).
Jak możesz się skontaktować z administratorami lub inspektorami ochrony danych
Z nami możesz się skontaktować:
- elektronicznie – przez pocztę w Serwisie internetowym CA24 lub przez formularz kontaktowy na www.credit-agricole.pl/kontakt/e-mail,
- telefonicznie – 19 019 (koszt według taryfy operatora) lub +48 71 35 49 009 (z zagranicy i z telefonów komórkowych),
- listownie – Credit Agricole Bank Polska S.A., 54-202 Wrocław, ul. Legnicka 48 bud. C-D.
Z naszym inspektorem ochrony danych możesz się skontaktować:
- elektronicznie – IOD@credit-agricole.pl,
- listownie – Inspektor Ochrony Danych, Credit Agricole Bank Polska S.A., 54-202 Wrocław, ul. Legnicka 48 bud. C-D.
Z BIK możesz się skontaktować:
- elektronicznie – kontakt@bik.pl,
- listownie – Centrum Obsługi Klienta BIK S.A., 02-676 Warszawa, ul. Postępu 17A.
Z inspektorem ochrony danych BIK możesz się skontaktować:
- elektronicznie – iod@bik.pl,
- listownie – Inspektor Ochrony Danych, Centrum Obsługi Klienta BIK S.A., 02-676 Warszawa, ul. Postępu 17A.
Z inspektorem ochrony danych możesz się kontaktować zwłaszcza w sprawie ewentualnych nieprawidłowości w procesie przetwarzania danych osobowych.
Jakie prawa przysługują Ci w związku z ochroną danych osobowych
My oraz BIK zapewniamy, że masz prawo:
- dostępu do treści swoich danych i otrzymania ich kopii,
- żądać, abyśmy poprawili, usunęli lub ograniczyli przetwarzanie danych,
- sprzeciwić się, abyśmy przetwarzali Twoje dane, gdy mamy prawnie uzasadniony interes, aby to robić,
- sprzeciwić się przetwarzaniu danych w celach marketingowych, w tym za pomocą profilowania,
- wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, przy czym czynności wykonane przed wycofaniem tej zgody zachowają ważność,
- przenieść dane osobowe, jeśli są one przetwarzane na podstawie zgody lub umowy,
- wnieść skargę do organu właściwego do spraw ochrony danych osobowych, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Na jakich podstawach prawnych i w jakich celach możemy przetwarzać Twoje dane osobowe
Możemy przetwarzać Twoje dane, aby:
- zawrzeć z Tobą i wykonać umowę (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- wypełniać obowiązki prawne (podstawa prawna: art 6. ust. 1 lit. c RODO), czyli
- przeciwdziałać praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- przeciwdziałać przestępstwom, w tym wyłudzeniom pożyczek i kredytów – jest to obowiązek, który wynika z art. 106a i 106d Prawa bankowego,
- spełniać wymogi regulacyjne takich instytucji, jak: Komisja Nadzoru Finansowego, Europejski Bank Centralny, Europejski Urząd Nadzoru Bankowego,
- przeciwdziałać sprzedaży produktów lub usług, które są niedostosowane do Twoich potrzeb,
- realizować nasze prawnie uzasadnione interesy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO), czyli
- prowadzić marketing bezpośredni produktów i usług własnych,
- realizować wewnętrzne cele administracyjne, w tym przygotowywać statystyki i raporty na własne potrzeby oraz w ramach grupy przedsiębiorstw,
- prowadzić marketing bezpośredni produktów i usług podmiotów trzecich lub przekazać dane do tych podmiotów – gdy mamy Twoją zgodę na przetwarzanie Twoich danych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
My i BIK możemy przetwarzać Twoje dane, aby:
- realizować swoje prawnie uzasadnione interesy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO), czyli
- rozpatrywać reklamacje oraz ustalać roszczenia, dochodzić ich lub bronić,
- stosować metody wewnętrzne oraz inne metody i modele, o których mowa w art. 105a ust. 4 Prawa bankowego,
- wypełniać obowiązki prawne (podstawa prawna: art 6. ust. 1 lit. c RODO), czyli
- oceniać Twoją zdolność kredytową i analizować ryzyko kredytowe,
- przeciwdziałać przestępstwom, które mogą być wyrządzane na szkodę banków, innych instytucji finansowych i ich klientów.
BIK może też przetwarzać Twoje dane, aby:
- realizować swoje prawnie uzasadnione interesy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO), czyli
- prowadzić statystyki i robić analizy, których wynikiem nie są dane osobowe i które nie służą do podejmowania decyzji dotyczących konkretnych osób fizycznych.
Jakie Twoje dane przetwarzamy
My i BIK przetwarzamy:
- dane, które Cię identyfikują: PESEL/NIP, imię, nazwisko, dane dokumentów tożsamości, nazwisko rodowe, nazwisko panieńskie matki, imię ojca, imię matki, data urodzenia, miejsce urodzenia, obywatelstwo, płeć,
- Twoje dane adresowe i teleadresowe, dane socjodemograficzne: informacje o zatrudnieniu lub prowadzonej działalności gospodarczej, wykształceniu, dochodach i wydatkach, stanie cywilnym, liczbie osób w gospodarstwie domowym, ustroju majątkowym małżonków, rezydencji podatkowej,
- dane, które dotyczą zobowiązania: źródło zobowiązania, kwota i waluta, numer i stan rachunku, data powstania zobowiązania, warunki spłaty zobowiązania, cel finansowania, zabezpieczenie prawne i przedmiot zabezpieczenia, przebieg realizacji zobowiązania, stan zadłużenia z tytułu zobowiązania na dzień, w którym ono wygasło, data wygaśnięcia zobowiązania, przyczyny niewykonania zobowiązania lub przyczyny zwłoki, o której mowa w art. 105a ust. 3 ustawy Prawo bankowe, przyczyny wygaśnięcia zobowiązania, informacja o upadłości konsumenckiej, decyzja kredytowa i dane z wniosków kredytowych.
Skąd mamy dane, które przetwarzamy
Otrzymujemy dane:
- przede wszystkim od Ciebie lub Twoich pełnomocników,
- od innych administratorów, jak BIK, ZBP, inne banki, biura informacji gospodarczej, podmioty z grupy przedsiębiorstw, której jesteśmy częścią, podmioty, które mają Twoją zgodę na ich przekazanie,
- z ogólnie dostępnych baz danych, np. z Systemu Elektronicznego Ksiąg Wieczystych.
BIK ma:
- Twoje dane od nas,
- informację o upadłości konsumenckiej od nas lub z Monitora Sądowego i Gospodarczego.
Jak długo przechowujemy dane
Przechowujemy Twoje dane do momentu, gdy:
- wygaśnie prawny obowiązek ich przechowywania,
- zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania danych w celach marketingowych lub gdy zrealizujemy nasze prawnie uzasadnione interesy,
- wycofasz swoją zgodę.
My i BIK przechowujemy Twoje dane:
- do momentu przedawnienia roszczeń,
- przez okres trwania zobowiązania.
BIK przechowuje Twoje dane, aby:
- oceniać Twoją zdolność kredytową i analizować ryzyko kredytowe:
- po wygaśnięciu zobowiązania – jeżeli zgodziłeś się na przetwarzanie Twoich danych po wygaśnięciu zobowiązania – przez wskazany przez Ciebie okres, maksymalnie przez 5 lat,
- po wygaśnięciu zobowiązania – bez Twojej zgody maksymalnie przez 5 lat po wygaśnięciu zobowiązania, jeśli są spełnione warunki, które wynikają z Prawa bankowego,
- w zakresie danych, które wynikają z zapytania przekazanego do BIK – maksymalnie przez 5 lat od jego przekazania,
- stosować metody wewnętrzne oraz inne metody i modele, o których mowa w art. 105a ust. 4 Prawa bankowego – przez okres trwania zobowiązania oraz przez 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania,
- prowadzić statystyki i robić analizy – przez okres trwania zobowiązania oraz przez 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania, a w zakresie danych, które wynikają z zapytania przekazanego do BIK – maksymalnie przez 10 lat od jego przekazania,
- przeciwdziałać przestępstwom popełnianym na szkodę banków oraz ich klientów – maksymalnie przez 5 lat od przekazania danych.
Komu przekazujemy Twoje dane
Przekazujemy Twoje dane:
- innym bankom, instytucjom kredytowym i płatniczym,
- Biuru Informacji Kredytowej lub Związkowi Banków Polskich,
- podmiotom z grupy przedsiębiorstw, której jesteśmy częścią.
My i BIK przekazujemy Twoje dane:
- podmiotom, które przetwarzają dane na zlecenie administratorów (listę podmiotów, które przetwarzają dane na nasze zlecenie, zamieszczamy na stronie internetowej pod adresem https://www.credit-agricole.pl/partnerzy-biznesowi/baza-partnerow-outsourcingowych),
- do rejestru PESEL lub Rejestru Dowodów Osobistych, aby sprawdzić poprawność danych osobowych, które mamy,
- podmiotom, które mają prawo je otrzymać na mocy przepisów prawa, w tym podmiotom wymienionym w art. 105 ust. 4 i 4d Prawa bankowego, takim jak inne banki i inne instytucje finansowe, biura informacji gospodarczej,
- podmiotom, którym zgodziłeś się przekazać dane.
Dlaczego profilujemy
Tworzymy Twój profil na podstawie danych dostarczonych przez Ciebie i innych administratorów oraz danych, które zebraliśmy na podstawie Twoich zachowań.
Profilujemy, aby:
- realizować nasze obowiązki prawne:
- dbać o bezpieczeństwo środków, które przechowujemy i transakcji, które wykonujemy,
- oceniać zdolność kredytową i analizować ryzyko kredytowe,
- zapobiegać wykorzystywaniu nas do działań przestępczych,
- przeciwdziałać praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
- zarządzać ryzykiem,
- realizować nasz prawnie uzasadniony interes:
- dopasowywać komunikację do Twoich preferencji,
- kwalifikować Cię do określonych grup klientów,
- przygotowywać dla Ciebie wstępną ofertę produktów, aby szybciej i lepiej Cię obsługiwać,
- prowadzić marketing bezpośredni produktów i usług.
Kiedy automatycznie podejmujemy decyzje
Podejmujemy decyzje bez udziału człowieka, w tym opierając się na profilowaniu, gdy:
- oceniamy zdolność kredytową i analizujemy ryzyko kredytowe na potrzeby zawarcia z Tobą i wykonywania umowy. Korzystamy z oceny punktowej, jaką masz w rejestrach kredytowych oraz z informacji gospodarczych i informacji o wiarygodności płatniczej z biur informacji gospodarczych. Wynikiem tej oceny jest automatyczna zgoda na zawarcie umowy albo odmowa jej zawarcia. Nie musimy wtedy podejmować decyzji indywidualnej,
- oceniamy ryzyko prania pieniędzy, finansowania terroryzmu i innych przestępstw – na podstawie ustalonych kryteriów (ekonomicznego, geograficznego, przedmiotowego, behawioralnego). Wynikiem tej oceny jest automatyczne zakwalifikowanie do grupy ryzyka.
Czy masz obowiązek podawać nam dane osobowe
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, abyśmy zawarli z Tobą umowę i wykonali nasze obowiązki prawne. Dlatego jeśli ich nie podasz, nie będziemy mogli zawrzeć z Tobą umowy ani jej realizować.
- Dane w celach marketingowych podajesz dobrowolnie.
Dalsze informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz na naszej stronie internetowej: www.credit-agricole.pl/RODO
Podstawa prawna
RODO: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
|